dinsdag 8 mei 2012

D.I.Y Dinsdag

Vandaag was ik kinderloos dus werd er veel gedaan ten huize mevrouw pauw, en na al dat gekuis en gekook had ik nog tijd om iets te maken waar ik eigenlijk al een tijdje naar uit keek.

Ik heb het wel voor die vleermuisachtige truien, als het maar niet te overdreven is, en laat ik hier nu net een stukje stof liggen hebben die er ideaal voor zou zijn ( als eerste poging wel te verstaan want ik weiger dure stoffen te gebruiken voor projecten met 50% ofja 70% kans op falen)

Ik nam een model die in men kast lag





en maakte toen de mouwen langs de oksel een heel stuk wijder


knippen en een hopen dat het nu al niet verbrod is en alle delen die aan elkaar moeten aan elkaar naaien ( je weet wel de zijkanten en de schouders enzo...)


knip een rechthoek die rond je arm past en plooi hem dubbel met de goeie kant op elkaar:


naai langs de zijkant dicht en strijk daarna aan alle twee de kanten 1 cm naar binnen toe

en toen heb ik wat gefoefeld want daar ben ik goed in, ik weet niet of je zo een boordje aan je mouw naait maar zo deed ik het dus wel en het marcheert perfect dus je ziet maar...




 Ik plooide het boordje nog eens dubbel maar nu in de breedte en met de 1 cm gestrijkte rand naar binnen en plaatste die dan mooi rond de mouw zodat het er een beetje proper uit zag. omdat het gestreken was ging het best wel vlot zo.

En dan naaien e!

Voila, klaar, ik twijfel nog of ik een boord vanonder doe, maar ik deed allesinds geen zoom want dat hoefde precies niet, en aan het gat waar mijn hoofd doorkomt deed ik al evenmin, tricot vraagt daat precies niet om.




een foto van hoe het eruit zit? moeilijk want op de grond presenteert het niet en mijn fotograaf van dienst is de bloemetjes aan het buiten zetten vanavond.







 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten